Det är komplicerat att kommunicera korrekt när det kommer till klimatarbete och sociala aspekter av ens satsningar. Marknadsföringslagen och ICC:s regler ställer höga krav på miljöpåståenden och rädslan för greenwashing är stor.
Vi har bjudit in Helen Iwefors, grundare Purpose PR och Elisabeth Trotzig, Reklamombudsmannen, som ska hjälpa oss förstå hur vi kommunicerar schysst och undviker fallgroparna med både greenwash och greenhush.
Helen är en väl anlitad och erfaren strateg som hjälper företag med PR & hållbarhetskommunikation.
Elisabeth är vår Reklamombudsman, ansvarig för Stiftelsen Reklamombudsmannen som är näringslivets självreglering för reklam och marknadskommunikation.
När: 20e april klockan 15:20
Var: Word Trade Center i Stockholm
Hur: Föreläsningen är avslutningspunkten under “Inspiratiosdag för hållbarhet vid evenemang” arrangerat av Greentime. Efter föreläsningen stannar de som vill kvar och nätverkar.
Övrigt: Föreläsningen är öppen för alla medlemmar i Backing The Future
Anmälan: Hör av dig till någon av oss bakom Backing The Future; Helena, Anna, Marcus eller Vianei
Varmt välkommen!